 |
www.ffchok.fora.pl Chełmżyńskie centrum gier bitewnych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Zatii
Mistrz Sedesu
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Middlefart
|
Wysłany: Czw 16:02, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja nie czaje tego liczenia nie można jakiegoś arkusza kalkulacyjnego do tego stworzyc ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
beszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Czw 16:11, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
a właśnie jest to możliwe i nawet zrobiłbym taki arkusz ale to by było dla każdej armii super sprawa spróbuje zrobić ale niestety każdy by musiał mi napisać koszt jednostek w swojej armii, no i Wojtek by musiał mi trochę pomóc żeby wzór napisać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beszcza dnia Czw 16:25, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Garran
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:17, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ale po kiego.. 0..o Przecież to jest banalnie łatwe..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:29, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
darek napisał: | Straty następujące były po stronie Blut Engeln:
rozwalony Rhino 55 vp
rozwalony Drop Pod 35 vp
rozwalony Drednaught 140vp
uszkodzony Stormraven100 vp
zraniony Librarian62,5 vp
i.... teraz nie chciałbym walnąć błędu - niech mnie chłopaki poprawią ale coś tam padło w oddziale sternguardów - nie pamiętam, czy połowa składu |
i teraz jest tak, że darek zgarnął 392,5, różnica zatem jest 1507,5, a więc wynik jest 18:2
rhino na miarę jednego punktu
i podzielam zdanie krzycha. Liczenie Vp jest łatwe, trzeba tylko dobrze zaznaczyć co się zniszczyło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Czw 16:30, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
darek
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Czw 16:30, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jeeeeee......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
beszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Czw 17:02, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ok chciałem tylko być pomocny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Zatii
Mistrz Sedesu
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Middlefart
|
Wysłany: Czw 22:16, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
to jednak ja tu przoduje w matematyce i mi poprawny wynik wyszedł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:42, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ale już z pamięcią gorzej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Garran
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:32, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jak dziś się przekonałem obecny system dowala Tyranidom (pewnie orkowie ucierpieliby podobnie). Specyfika armii jest taka, że biegnę do przeciwnika licząc się z stratami w związku z tym tak jakby z automatu oddaje mu połowę punktów bo moje oddziały nie pozostają nietknięte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
darek
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Sob 1:06, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Co jak co - ale warunki zwycięstwa w Kwarhammerze 40k są całkiem dobrze rozkminione i niepotrzebnie przy nich merdamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:54, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
darek napisał: | Co jak co - ale warunki zwycięstwa w Kwarhammerze 40k są całkiem dobrze rozkminione i niepotrzebnie przy nich merdamy. |
Coż, stosujemy zasady turniejowe, stosowane powszechnie w Polsce i pewnie na świecie.
I nie zgodzę się, że zasady zwycięstwa z piątek edycji są dobre. Ja ich osobiście nie lubię.
Nie wiem co jest fajnego, sprawiedliwego, czy po prostu zbalansowanego,
w tym, że zabicie np. 10 grotów jest punktowane na równie z zabiciem trygona.
lub w tym, że ubicie 90% oddziału nie daje punktów.
lub w tym, że ubicie HQ i command squad z SM daje 2 KP, a HQ z retuinką 1.
Garran napisał: | Jak dziś się przekonałem obecny system dowala Tyranidom (pewnie orkowie ucierpieliby podobnie). Specyfika armii jest taka, że biegnę do przeciwnika licząc się z stratami w związku z tym tak jakby z automatu oddaje mu połowę punktów bo moje oddziały nie pozostają nietknięte. |
A czy któraś armia combatowa ma inaczej?
Z drugiej strony masz, że armia ( z wyłączenie wilków ) która jest w stanie zadać wystarczająco duże straty strzelaniem, daje ciała w walce wręcz, co kończy się w ten sposób że jak już dojdzie do walki wręcz do łatwo doprowadzić do PO .
Moim zdaniem mój sysytem jest bardziej sprawiedliwy, bo łatwo wyeliminować oddział w całości w walce wręcz, a strzelaniem nie.
Jeśli chodzi o porównanie armii combatowych to sytuacja też jest wyrównana - ty tracisz część oddziału, inny traci transport i część oddziału.
Kolejna sprawa jest taka, że jak bierzesz miękki oddział, który schodzi od byle czego, to musisz się liczyć z tym, że zejdzie od byle czego. Tylko że taki jest tani.
A jeżeli chodzi o to, że w zwykłej grze wystarczy utrzymać jeden model z oddziału by nie oddać przeciwnikowi punktów, to tak jak pisałem wcześniej - Łatwo zabić oddział w walce wręcz, trudniej w strzelaniu.
A nie doprowadzić do walki wręcz jest chyba niemożliwe.
Poza tym masz tęż bonusy z drugiej strony - utrata gountów jest warta grosze ( a można to zrobić serią z bolterów ) w przeciwieństwie do utraty trygona, w którego trzeba ostro napierdalać. ( na KP jest to warte tyle samo )
Zniszczenie rhino jest warte grosze w porównaniu do zniszczenia Landka.
Udupienie 5tki termosów jest warte 2 razy tyle co 5 zwykłych marines.
Nie ukrywam, że system vp jest mniej atrakcyjny dla armii kombatowych, bo liczą się punkty za zniszczenie połowy oddziału.
Z tym że system kill pointowy jest mniej atrakcyjny dla armii strzeleckich , bo trzeba wykończyć cały oddział by dostać za niego jakiekolwiek punkty. Ponieważ jakoś nie zauważyłem znacznej dominacji armi strzeleckich ( a raczej wręcz przeciwnie ) to uważam że system vp jest bardziej sprawiedliwy.
i tak w nawiązaniu do twojej wypowiedzi:
Racja, oddajesz połowę punktów przeciwnikowi, z tym że on zazwyczaj oddaje ci wszystkie.
Jak widać po wyniku walka twoja z darkiem była dość wyrównana i wynik jest dość wyrównany.
Jak byśmy grali na KP to albo darek byłby pokrzywdzony ,bo prowadził wyrównaną walkę, ubił ci większość armii, a mimo to przegrał, lub ty, bo prowadziłeś wyrównaną walkę, a mimo to nie dostałeś żadnych punktów.
I tak kminiąc w pracy z nudów.
Armie hordowe wydają mi się mniej poszkodowane niż np. BA,BT,SW, z tego powodu, że wystarczy że stracą oni 4 łepków w wyniku strzelania i lecą punkty około 100.
Ponieważ panuje powszechny cover 4+ to twoje straty ( lub teoretycznie orkowe ) nie są specjalnie większe, a w hordówce trzeba tych modeli upitolić więcej.
Przy okazji.
W przypadku Wolfguardów, Sanguinary priestów zastosujemy anologie do kp.
Tylko nie pamiętam czy kp dostawało się za zabicie wszystkich wolfguardów, czy są liczeni jako całość z oddziałem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Sob 12:22, 07 Maj 2011, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
GŁAZEK
Mielone kufaaa!
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:29, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ja jestem za Wojtkiem, słusznie prawi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:17, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
liga już się zbliża ku końcowi. Poszło dość sprawnie i teraz pytanie ?
Ruszamy rundę rewanżową?
Ruszamy kolejną ligę od razu ?
Robimy przerwę aby odsapnąć i pobawić się w coś innego
Szczerze powiedziawszy mi się przyjemnie gra z tłem ligowym, oraz pasuje mi przymus kilkukrotnego zagrania tym samym oddziałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Śro 9:27, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Zatii
Mistrz Sedesu
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Middlefart
|
Wysłany: Śro 9:59, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja jestem za kolejnym turniejem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy gramy na: |
1500, żeby się nie spinać z czasem |
|
71% |
[ 5 ] |
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:10, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
w tej kwestii w sumie ja tyż .
Wolałbym ogłosić zwycięzce i ruszyć z kolejną "edycją" , tj. czystym kontem
niech się wypowiedzą jeszcze pozostali i przedstawię proponowane zmiany w zasadach na kolejną edycję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|