Forum www.ffchok.fora.pl Strona Główna www.ffchok.fora.pl
Chełmżyńskie centrum gier bitewnych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej ala Liga ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ffchok.fora.pl Strona Główna -> WH 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Zatii
Mistrz Sedesu



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Middlefart

PostWysłany: Czw 16:02, 05 Maj 2011    Temat postu:

ja nie czaje tego liczenia nie można jakiegoś arkusza kalkulacyjnego do tego stworzyc ?Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
beszcza




Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Czw 16:11, 05 Maj 2011    Temat postu:

a właśnie jest to możliwe i nawet zrobiłbym taki arkusz ale to by było dla każdej armii super sprawa spróbuje zrobić ale niestety każdy by musiał mi napisać koszt jednostek w swojej armii, no i Wojtek by musiał mi trochę pomóc żeby wzór napisaćVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beszcza dnia Czw 16:25, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Garran
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:17, 05 Maj 2011    Temat postu:

ale po kiego.. 0..o Przecież to jest banalnie łatwe..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Wojtek
Dead



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:29, 05 Maj 2011    Temat postu:

darek napisał:
Straty następujące były po stronie Blut Engeln:

rozwalony Rhino 55 vp
rozwalony Drop Pod 35 vp
rozwalony Drednaught 140vp

uszkodzony Stormraven100 vp
zraniony Librarian62,5 vp

i.... teraz nie chciałbym walnąć błędu - niech mnie chłopaki poprawią ale coś tam padło w oddziale sternguardów - nie pamiętam, czy połowa składu


i teraz jest tak, że darek zgarnął 392,5, różnica zatem jest 1507,5, a więc wynik jest 18:2

rhino na miarę jednego punktu Very Happy


i podzielam zdanie krzycha. Liczenie Vp jest łatwe, trzeba tylko dobrze zaznaczyć co się zniszczyło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Czw 16:30, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
darek




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Czw 16:30, 05 Maj 2011    Temat postu:

jeeeeee......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
beszcza




Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Czw 17:02, 05 Maj 2011    Temat postu:

ok chciałem tylko być pomocny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Zatii
Mistrz Sedesu



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Middlefart

PostWysłany: Czw 22:16, 05 Maj 2011    Temat postu:

to jednak ja tu przoduje w matematyce i mi poprawny wynik wyszedł Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Wojtek
Dead



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:42, 06 Maj 2011    Temat postu:

ale już z pamięcią gorzej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Garran
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:32, 07 Maj 2011    Temat postu:

Jak dziś się przekonałem obecny system dowala Tyranidom (pewnie orkowie ucierpieliby podobnie). Specyfika armii jest taka, że biegnę do przeciwnika licząc się z stratami w związku z tym tak jakby z automatu oddaje mu połowę punktów bo moje oddziały nie pozostają nietknięte.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
darek




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Sob 1:06, 07 Maj 2011    Temat postu:

Co jak co - ale warunki zwycięstwa w Kwarhammerze 40k są całkiem dobrze rozkminione i niepotrzebnie przy nich merdamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Wojtek
Dead



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:54, 07 Maj 2011    Temat postu:

darek napisał:
Co jak co - ale warunki zwycięstwa w Kwarhammerze 40k są całkiem dobrze rozkminione i niepotrzebnie przy nich merdamy.


Coż, stosujemy zasady turniejowe, stosowane powszechnie w Polsce i pewnie na świecie.

I nie zgodzę się, że zasady zwycięstwa z piątek edycji są dobre. Ja ich osobiście nie lubię.
Nie wiem co jest fajnego, sprawiedliwego, czy po prostu zbalansowanego,
w tym, że zabicie np. 10 grotów jest punktowane na równie z zabiciem trygona.

lub w tym, że ubicie 90% oddziału nie daje punktów.

lub w tym, że ubicie HQ i command squad z SM daje 2 KP, a HQ z retuinką 1.

Garran napisał:
Jak dziś się przekonałem obecny system dowala Tyranidom (pewnie orkowie ucierpieliby podobnie). Specyfika armii jest taka, że biegnę do przeciwnika licząc się z stratami w związku z tym tak jakby z automatu oddaje mu połowę punktów bo moje oddziały nie pozostają nietknięte.


A czy któraś armia combatowa ma inaczej?

Z drugiej strony masz, że armia ( z wyłączenie wilków ) która jest w stanie zadać wystarczająco duże straty strzelaniem, daje ciała w walce wręcz, co kończy się w ten sposób że jak już dojdzie do walki wręcz do łatwo doprowadzić do PO Smile.

Moim zdaniem mój sysytem jest bardziej sprawiedliwy, bo łatwo wyeliminować oddział w całości w walce wręcz, a strzelaniem nie.

Jeśli chodzi o porównanie armii combatowych to sytuacja też jest wyrównana - ty tracisz część oddziału, inny traci transport i część oddziału.

Kolejna sprawa jest taka, że jak bierzesz miękki oddział, który schodzi od byle czego, to musisz się liczyć z tym, że zejdzie od byle czego. Tylko że taki jest tani.

A jeżeli chodzi o to, że w zwykłej grze wystarczy utrzymać jeden model z oddziału by nie oddać przeciwnikowi punktów, to tak jak pisałem wcześniej - Łatwo zabić oddział w walce wręcz, trudniej w strzelaniu.

A nie doprowadzić do walki wręcz jest chyba niemożliwe.

Poza tym masz tęż bonusy z drugiej strony - utrata gountów jest warta grosze ( a można to zrobić serią z bolterów ) w przeciwieństwie do utraty trygona, w którego trzeba ostro napierdalać. ( na KP jest to warte tyle samo )
Zniszczenie rhino jest warte grosze w porównaniu do zniszczenia Landka.
Udupienie 5tki termosów jest warte 2 razy tyle co 5 zwykłych marines.

Nie ukrywam, że system vp jest mniej atrakcyjny dla armii kombatowych, bo liczą się punkty za zniszczenie połowy oddziału.

Z tym że system kill pointowy jest mniej atrakcyjny dla armii strzeleckich , bo trzeba wykończyć cały oddział by dostać za niego jakiekolwiek punkty. Ponieważ jakoś nie zauważyłem znacznej dominacji armi strzeleckich ( a raczej wręcz przeciwnie ) to uważam że system vp jest bardziej sprawiedliwy.

i tak w nawiązaniu do twojej wypowiedzi:

Racja, oddajesz połowę punktów przeciwnikowi, z tym że on zazwyczaj oddaje ci wszystkie.

Jak widać po wyniku walka twoja z darkiem była dość wyrównana i wynik jest dość wyrównany.
Jak byśmy grali na KP to albo darek byłby pokrzywdzony ,bo prowadził wyrównaną walkę, ubił ci większość armii, a mimo to przegrał, lub ty, bo prowadziłeś wyrównaną walkę, a mimo to nie dostałeś żadnych punktów.

I tak kminiąc w pracy z nudów.

Armie hordowe wydają mi się mniej poszkodowane niż np. BA,BT,SW, z tego powodu, że wystarczy że stracą oni 4 łepków w wyniku strzelania i lecą punkty około 100.
Ponieważ panuje powszechny cover 4+ to twoje straty ( lub teoretycznie orkowe ) nie są specjalnie większe, a w hordówce trzeba tych modeli upitolić więcej.


Przy okazji.
W przypadku Wolfguardów, Sanguinary priestów zastosujemy anologie do kp.
Tylko nie pamiętam czy kp dostawało się za zabicie wszystkich wolfguardów, czy są liczeni jako całość z oddziałem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Sob 12:22, 07 Maj 2011, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
GŁAZEK
Mielone kufaaa!



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:29, 07 Maj 2011    Temat postu:

Ja jestem za Wojtkiem, słusznie prawi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Wojtek
Dead



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:17, 18 Maj 2011    Temat postu:

liga już się zbliża ku końcowi. Poszło dość sprawnie i teraz pytanie ?

Ruszamy rundę rewanżową?

Ruszamy kolejną ligę od razu ?

Robimy przerwę aby odsapnąć i pobawić się w coś innego


Szczerze powiedziawszy mi się przyjemnie gra z tłem ligowym, oraz pasuje mi przymus kilkukrotnego zagrania tym samym oddziałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Śro 9:27, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Zatii
Mistrz Sedesu



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Middlefart

PostWysłany: Śro 9:59, 18 Maj 2011    Temat postu:

ja jestem za kolejnym turniejem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy gramy na:
1500, żeby się nie spinać z czasem
71%
 71%  [ 5 ]
1750 ,żebym sobie mógł devastatorów dołożyć
28%
 28%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Wojtek
Dead



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:10, 18 Maj 2011    Temat postu:

w tej kwestii w sumie ja tyż .

Wolałbym ogłosić zwycięzce i ruszyć z kolejną "edycją" , tj. czystym kontem Very Happy

niech się wypowiedzą jeszcze pozostali i przedstawię proponowane zmiany w zasadach na kolejną edycję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ffchok.fora.pl Strona Główna -> WH 40K Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin