Forum www.ffchok.fora.pl Strona Główna www.ffchok.fora.pl
Chełmżyńskie centrum gier bitewnych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klaryfikację zasad.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ffchok.fora.pl Strona Główna -> WH 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtek
Dead



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:22, 08 Kwi 2012    Temat postu: Klaryfikację zasad.

Nie wiem, ale być może bylibyście zainteresowani utworzeniem tematu dotyczącego klaryfikację zasad. Chodzi mi jednocześnie o zasady terenu jaki mamy na stołach, jak również o rozwiewanie niejasności z rulebooka ( znaczy, kiedy na stole zdarzają sytuację dziwne ).

W założeniu chodzi o to aby gdzieś to spisać oraz o to aby wszyscy (większość) wyraziła zgodę na taką, a nie inną interpretację.

Przykładowo, z ostatniej gry mojej.

1) KFF na meku i mierzenie.
Sytuacja nie jest jasna - nie można mierzyć dystansów w grze poza wymienionymi sytuacjami, jednakże podręcznik nie precyzuje kiedy można zmierzyć zasięg aury i innych oddziaływań obszarowych.
Jestem za jednym z dwóch rozwiązań
a) Zasięg KFF można zmierzyć po ruchu meka - ale nie można go po tym przestawić ( bo nie można przestawiać raz postawionego modelu Very Happy - o czym często zapominam )
b) Zasięg pola można zmierzyć dopiero w momencie, kiedy ma to znaczenie - czyli przed rzutem na cover.
- po lekturze optuje za tym drugim


2) Strzelanie i Crussing Speed, a pojazdy fast.
- Tu nie ma wątpliwości - załoga nie może strzelać jeżeli pojazd ruszył się więcej od 6''
Wyjaśnienie -
Pojazd typu fast poleciał na 11 cali - Z jaką predkością leciał ?
Odp: Pojazd typu fast leciał z prędkością Crussing Speed. Zasada fast umożliwia pojazdowi strzelanie przy wyższej prędkości oraz poruszanie się z prędkością flat out - W żaden sposób nie wpływa na piechotę w środku.

3) Strzelanie do jednostek za ruinami
moje wyjaśnienie - jeżeli strzela się do modeli znajdujących się za area terrain, a pomiędzy elementami terenu. ( jak na rysunku str. 22 ) to model jest w coverze.
Każdy element makiety znajdujący się na stole jest obszarem terenu zgodnie z zapisem str. 13 i 14. - Jednocześnie należy pamiętać, że jeżeli kilka pojedynczych krzaczków zostanie postawionych koło siebie to, mimo braku podstawki, też może być to obszar terenu - należy to ustalić przed grą. Czyli jeżeli strzelamy do modelu przez ruinki i model widać jak na dłoni, to w dalszym ciągu ma on cover.

Ogólnie proponuje też wypisać ogólnie przyjęte zasady dla budynków i obszarów znajdujących się w klubie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Garran
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:21, 08 Kwi 2012    Temat postu:

1. Jak dla mnie b) bo z a) i tak robimy tak najczęściej, że pozwalamy przeciwnikowi ruszać się 'inaczej' niż pierwotnie zamyślił.
2. Doczytałem, przepraszam, posłuchałem po prostu innych bo sam pojazdów nie miałem wcześniej:P
3. No dobra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GŁAZEK
Mielone kufaaa!



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:46, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Garran napisał:

2. Doczytałem, przepraszam, posłuchałem po prostu innych bo sam pojazdów nie miałem wcześniej:P

Teraz będziesz wypominać mi do końca życia jo Wink A co do strzelania przez teren to księga zasad strona 22 "wyjątki" wszystko ładnie opisane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtek
Dead



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:14, 08 Kwi 2012    Temat postu:

btw:

Również miałem rację, że model widziany pomiędzy modelami z innej jednostki również ma cover Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Garran
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:55, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Ciekawe, że jak grałem tyranidami to takich luksusów nie było.. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaYer




Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:00, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Warto też było by umieścić w tym temacie błędy które zawiera pl rb.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Wto 13:44, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Jakie konkretnie błędy masz na myśli?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaYer




Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:59, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Chodzi o kwiatuszki takie jak ramowanie skimmerow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Wto 10:59, 24 Lip 2012    Temat postu:

Szanowni Gracze,

W związku z faktem, że wszyscy zaczynamy już grać w 6.ed WH40K zamieszczam przydatny (i mam nadzieję, że przez większość z was już znany) link do oficjalnych FAQ'ów do kodeksów.

[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam przejrzeć nie tylko swoje ale także przeciwników. Od siebie dodam tyle, że niestety niektóre FAQi są słabe, niewiele wyjaśniają a nawet momentami wprowadzają pewną konsternację.

Tak czy inaczej zachęcam do dzielenia się (w tym temacie lub zakładając nowy) wszelkimi wątpliwościami dotyczącymi nowych zasad, które pojawią się w trakcie Waszych gier.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Pon 14:03, 27 Sie 2012    Temat postu:

Double post, ale co tam.

Jeśli dla kogoś nadal dośc niejasne wydaje się zagadnienie alokacji ran w obecnej edycji (komu przydzielać w walce wręcz, kto o czym decyduje i kiedy mogę zobić "look out, Sir!") gorąco polecam pierwszy post w tym temacie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo czytelnie i opisowo omówiona alokacja ran zarówno podczas ostrzału jak i w walce wręcz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GŁAZEK
Mielone kufaaa!



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:27, 13 Paź 2012    Temat postu:

Zastanawiam się nad pewną kwestią. Rampa ma bronie "strzelające" plackami ale jako latacz ma skyfire. Może strzelać w inne latacze na full szybkości??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Garran
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:59, 13 Paź 2012    Temat postu:

może ale nie plackami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GŁAZEK
Mielone kufaaa!



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:19, 14 Paź 2012    Temat postu:

Czyli nie może Sad Tylko placki ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Culmsee

PostWysłany: Nie 15:27, 14 Paź 2012    Temat postu:

W końcu to nie myśliwiec :]

Chociaż to 40k...... najlepszym myśliwcem w grze jest helikopter transportowy :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GŁAZEK
Mielone kufaaa!



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:35, 14 Paź 2012    Temat postu:

I jeszcze jedno pytanie. Jeżeli gramy na dwóch FOC to trzeba brać 2HQ i 4 troopsy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ffchok.fora.pl Strona Główna -> WH 40K Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin